گل افتتاح10پروژه ورزشي درسال94
تاريخ : چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:, | 3:41 | نویسنده : sport-kj
گل افتتاح10پروژه ورزشي درسال94
خراسان جنوبي - مورخ چهارشنبه 1393/12/27 شماره انتشار 18935

زهرا قرباني- 94 سال رخدادهاي خوش براي ورزش استان است.

مدير کل ورزش و جوانان استان با بيان اين مطلب به «خراسان جنوبي» گفت: در حالي که در 2 سال گذشته شاهد افتتاح هيچ پروژه ورزشي نبوديم اما در سال آينده 10 پروژه عمراني در استان افتتاح مي شود. «عزيز زاده » با اشاره به بهره برداري قطعي از استاديوم 15 هزار نفري بيرجند ادامه داد: کلنگ احداث اين استاديوم سال 85 به زمين خورد و با96 درصد پيشرفت فيزيکي آماده بهره برداري است اما به دليل مشکلاتي مانند آماده نبودن آسفالت جاده دسترسي و پست پاساژ برق آن امسال نتوانستيم اين پروژه را به بهره برداري برسانيم و به سال بعد موکول شد.

وي ادامه داد: در بحث توسعه ورزش بانوان ساخت سالن هاي ورزشي تخصصي بانوان با هدف کاهش شکاف تاريخي توسعه ورزش بانوان و آقايان در دستور کار قرار گرفت و تا کنون در شهرهاي درميان و سربيشه به بهره برداري رسيده است.

وي با اشاره به اين که 4 سالن ورزشي بانوان در سال 94 به بهره برداري مي رسد افزود: اين سالن ها در شهرهاي نهبندان،سرايان،بيرجند و قاين افتتاح مي شود.

وي همچنين از افتتاح زمين چمن ورزشي،استخر سرپوشيده و کرت اسکواش در قاين خبر داد و افزود: چمن ورزشي سرايان و سالن ورزشي فردوس نيز به بهره برداري مي رسد.

 

اجراي طرح آمايش سرزميني

وي با اشاره به اين که يکي از مهم ترين برنامه هاي سازمان در سال 94 اجراي طرح آمايش سرزميني است افزود: در اين طرح شهرستان ها قطب بندي شده و در رشته هاي خاص فعاليت خود را ادامه مي دهند. وي با تاکيد بر اين که در اين طرح، توسعه ورزش در 2 بخش همگاني و قهرماني دنبال مي شود ادامه داد: با توجه به بحث سلامت و نشاط جامعه در بخش همگاني حمايت از رشته هاي پرمخاطب مانند رشته هاي توپي و عضو گيري در رشته هاي بومي و محلي مد نظر است.

به گفته وي در بخش قهرماني بيشترين تمرکز روي تجهيز و به روز رساني پايگاه قهرماني استان، تامين کادر تخصصي مجامع از طريق دانشگاه ها و پالايش رشته هاي ورزشي است.

مدير کل ورزش و جوانان استان طرح آمايش سرزميني را نقطه عطف توسعه ورزش قهرماني دانست و ادامه داد: البته اين طرح به صورت چراغ خاموش در استان اجرا مي شود و رشته هاي انفرادي مورد حمايت قرار مي گيرند ولي در سال آينده به صورت علني عملياتي مي شود.

«عزيز زاده» افزود: چشم انداز ورزش استان مسابقات آسيايي2018 اندونزي است که انتظار داريم 2 مدال طلاي اين مسابقات با توجه به استعداد موجود مربوط به خراسان جنوبي در رشته هاي تير اندازي و دو وميداني باشد.

به گفته وي 94 سال مهمي در کشور براي کسب سهميه المپيک است که استان نيز تمرکز ويژه اي بر رشته هاي مذکور براي کسب اين سهميه دارد.

 

استعداديابي

وي با اشاره به اين که استعداد يابي يکي ديگر از برنامه هاي مورد نظر است ادامه داد: در اين راستا با توجه به تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با وزارت علوم به دنبال گسترش مدارس ورزشي در استان هستيم تا بتوانيم بحث استعداد يابي را در چارچوب منظم دنبال کنيم.

وي ادامه داد: مدارس ورزشي در واقع نقطه ثقل همکاري هاي مشترک بين اداره کل ورزش و آموزش و پرورش استان است که از طريق آن مي توان فعاليت هاي ورزشي را دنبال کرد.

 

تقويت بخش خصوصي

«عزيز زاده» ادامه داد: با توجه به اين که باشگاه هاي خصوصي رکن اصلي توسعه ورزش قهرماني محسوب مي شوند بنابراين براي رونق بخشي بخش خصوصي و فعاليت باشگاه هاي ورزشي سرمايه گذاري ويژه اي مي شود.

وي ادامه داد: در اين بخش بازنگري در نرخ نامه اماکن ورزشي، ارائه تسهيلات ،بحث کمک هاي فني واعتباري به صورت بلاعوض، اجرايي کردن ماده 12 قانون تنظيم بخشي مقررات دولت و تسهيل روند مجوز به باشگاه ها در چارچوب قانوني از رويکرد هاي سازمان در خصوص تقويت بخش خصوصي خواهد بود.

 

گذري بر رويدادهاي سال 93

وي با اشاره به کسب 2 مدال آسيايي توسط «نجمه خدمتي» تير انداز استان در سال 93 ادامه داد: ورزشکاران استان 120 بار به مسابقات اعزام شدند که توانستند 19 مدال در مسابقات قهرماني کشور و بين المللي به دست آورند. به گفته وي 7 ورزشکار استان عضو تيم ملي هستند و 4 نفر از ورزشکاران استان امسال به اردوي تيم ملي دعوت شده اند. وي سرانه فضاي ورزشي در بخش ورزش و جوانان را 45 سانتي متر مربع عنوان کرد که با احتساب ساير بخش ها 80 سانتي متر مربع مي شود، همچنين 153 همايش و جشنواره ، 5 پايگاه سلامت،17 دوره آموزشي مربي گري و داوري 16 کارگاه و دوره آموزشي در اين سال برگزار شد. «عزيززاده» با بيان اين که يک هزار و 869 داور در استان وجود دارد افزود: از اين تعداد هزار و 134 نفر مرد و بقيه زن هستند. علاوه بر اين 2 هزار و 93 مربي در استان وجود دارد که يک هزار و 134 نفر مرد و 959 نفر زن هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی